2009.08.31. 22:33| Szerző: szedy

Voltunk boltban szobatársammal, Danival, és hát durva... tehát Finnek felének (vagy több) van fegyvertartási engedélye. Tehát a supermarket (vagy hipermarket, ki tudja már a különbséget?:P) végében ott van egy marhanagy fegyverkirakat, és lehet bármilyen (értsd: TÉNYLEG BÁRMILYEN) féle fegyvert venni. Volt vagy 50es kaliberű pisztolytól kezdve AK47-esig. (egy fegyvert néztem meg ha jól láttam félautomata volt, 800 euró XD)

Tudom mit fognak egyesek kérni, de NEM , NEM fogok hazavinni nektek még ha előre utaltok sem:D De képet majd lehet készítek ha megkértek rá.

A vásárlás amúgy nem egy egyszerű dolog, mindenre csak Finnül van kiírva, nuku angol vagy akármilyen más nyelv. (elvégre ki jönne Finnországba?:D)

Mai nap kicsit uncsi volt, mindenki punnyadt, Facebook-on kezdtek el hülyéskedni valami maffia wars nevű játékkal, azt nyomtuk egész délután... Mivel nem vagyok infós kocka (sicc!) mondtam nekik h mi lenne ha összejönnénk csak úgy dumálni vagy valami. Mindenki mondta h OK, de senki nem jött át:D Mondom jólvan, nem baj majd holnap úgyis bulizunk az osztrákoknál.

Tanulásról annyit h első nap bementünk egy Controlling & Measurement Engineering nevű tárgyra, ami kiderült h 3. éves infós tárgy (hát miért ne, persze hogy azt fogtuk ki:D) Tanár nagyon rendes volt, értettem is milyen téziseket magyarázott, de sajna nem ártott volna hozzá az előző tárgy.. (az is valami méréssel kapcsolatos). Így mondtam többieknek h jó ez nem fog nagyon menni, mondtam tanárnak hogy "bocsi de mivel nem tanultuk ezt előzőleg így szeretnénk lelépni" (persze ezt illedelmesen). Rendes volt, mondta hogy örült hogy bejöttünk és vár minket jövő héten ha meggondoljuk magunkat.

Kijöttünk, jött velünk az 1ik francia srác is, Dimitri (végre megjegyeztem a nevét:D), és kérdezte hogy mennyit értettünk abból amit mondott a tanár (nem tudom h most az angol szavakra, vagy a tézisekre értette, de mivel nem igazán tud angolul így az angolra tippelek) Mondtam hogy kb 95%-át értettem amit mondott, pár szó volt csak ismeretlen, vagy nem értettem (az is inkább a Finn akcentus miatt:D). Csávónak elsápadt az arca, és mondja hogy neki kb 10% esett le abból amit a tanár mondott. Mondtam neki: nem baj majd belejön.

Aztán leléptünk kajálni (egész jó volt megint a kaja, csak hát állandóan krumpli:D) Aztán megkérdeztem tőle h mennyit támogatást kap hogy kijött. Mondta h kapott erasmustól havi 150 eurót, + államtól további 300-at havonta, plusz egyszeri 300-at a sulijától. (lehet már nem ennyi volt, de lényeg hogy a 4 hónap alatt kevesebbet kap mint mi: összehasonlításképpen ő 1600 körül, mi 1900-at.) Ez azért elég érdekes ;)

Viszont most lépek mert holnap 8-ra kéne bemenni 1 órára, elég hosszú napnak elé nézek....

Oh majdnem elfelejtettem: Amióta átjöttem blog.hu.ra,  4 és fél nap alatt 324 látogató volt, 4154 oldalletöltéssel ;)

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szedy.blog.hu/api/trackback/id/tr651351869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása