2009.09.12. 21:42| Szerző: szedy

Hát igen ez is megvolt...

Kezdődött azzal hogy reggel 7:40kor indult volna különbuszunk Ouluba, csak hát azt mi módszeresen lekéstük a hajnalig tartó duma miatt... (na meg persze azért mert mindenki azt hitte hogy a másik beállítja majd az ébresztőt:D). Na jó nem is nagyon akartunk menni reggel, mert (habár szerettem volna Oulut látni nappal) felsőbbévesek mondták hogy unalmas az egész, csak szemináriumokat kell hallgatni, meg Ouluban ide-oda rohangálni. Mint később kiderült igazuk volt, na de arról később :)

19:30-ra nagy nehezen elkészültünk, busz időre meg is érkezett, aztán páran még akartak csatlakozni hozzánk (nem az egyetemre járnak, de "haverok") akiket végül leszállítottak a buszról mert nem fértek fel:D Odaúton azt vettem észre hogy kb minden 2. háznál áll egy lakókocsi, úgy látszik a Finnek imádják az ilyet (meg hát nagy távolságok is vannak). Viszont a sebességkorlátot mindenki betartja, amin csodálkozok mert rendőrt sehol nem látni, és ahol kihelyezett trafi van ott 1 km-re előre figyelmeztet.

Odafelé és visszafelé is megálltunk 20-20 percre egy ABC nevű benzinkúton ahol jól bevásároltak kaját, piát, cigit, kinek mi kellett. Elég furcsa volt látni hogy a főút melletti "bevásárlóközpontban" fent volt egy szauna ahol este 8kor fent ültek:D Kb másfél órás út után meg is érkeztünk, egy folyó melletti építési területen ahol kb semmi nem volt, de csak a hídon kellett átmenni és ott volt a buli.

Elég furcsa volt látni a sok egyetemistát a földön ülve a kb 5-8 fokos hidegben:D Persze mindenféle színekben parádéztak (piros,zöld,sárga,kék,fehér stb...) ami mint előző írásaimból kiderült ez a "hagyomány" a szakok megkülönböztetésére. Őszintén szólva először csalódtam az egészben, azt hittem nagyobb lesz, meg csak 1 sátor volt felállítva, de amikor bementünk még többen voltak, és volt egy fűtött épület. Alsó, felső szinten 2féle zene. Elég kemény árak voltak, 5 euró volt a sör, 6-7 euró a kaja ha jól emlékszem.

A Finn clubokról, pubokról tudni kell hogy bent nem lehet cigizni, és kijelölt nyílt helyiség van erre a célre aminek nagyon örülök, így nem kell úgy hazamennem mintha kőkemény bagós lennék. A másik megy hogy a sörös és egyéb dobozok mind visszaválthatóak (0,15 euró), ezért 1-1 buli alkalmával van pár hajéktalan(elvileg itt nincsenek ilyenek, mert 18 éves koráig minden finn 300 euró támogatást kap azért mert finn, és +350 eurót ha még tanul is, és a szállását 90%-át az állam fizeti) akik szorgalmasan szedik a számukra otthagyott üres dobozokat, egyesek által nem kevés pénzt keresve az ilyen nagy rendezvényeken:D

A buli olyan 11-éjfél környékén indult be, előtte karaoke volt az alsó szinten. Fent egy hatalmas kupolában a "disco" előtt még tartottak egy bűvészbemutatót, illetve volt egy finn rockzenekar is (na persze ekkor lemenekültem az alsó szintre:D). Utána viszont tényleg jó volt a buli. Persze voltak csajok rendesen, és elég kezdeményezőek voltak, illetve nem voltak éppen szégyenlősek :).

Finn "club"-okra az a jellemző (legalábbis amit én tapasztaltam) hogy összevissza mindenféle stílusú zenét játszanak, folyatamosan váltogatják ami nekem nem jött be. Ez van ők így szeretik:D Sajnos hajnali fél 4kor vége volt a bulinak mert 4-re jött a buszunk. Pont a buli végén kifelémenet találkoztam egy helyes magyar meg cseh csajjal, mondtam nekik h én még mennék bulizni, csak sajna menni kell. Erre felajánlották hogy menjek a kollégiumukba, de nem tudják 100%-ra ígérni hogy lesz valami buli. Ibai-jal előtte beszéltem hogy ha akarok akkor maradhatok Ouluban és alhatok a hotelszobában amit kibérelt nekik a suli, de ez még előtte volt és utána meg már nem találkoztam vele. Aztán a csajok elrohantak így ebből nem lett semmi :( De Danival (szobatársammal) megbeszéltük ha megjön az OSAKO kártyánk (olyasmi mint a diák) akkor átmegyünk majd néha Ouluba bulizni.

Összegezve nagyon tetszett, de rövid is volt.

Ja és képeket természetesen raktam még fel párat a jobb oldalon található albumok mellé!
Illetve FaceBookon még több van.

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szedy.blog.hu/api/trackback/id/tr881377955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása