2009.09.29. 23:01| Szerző: szedy

hétfő: Jobb híján elmentünk kínaiba kajálni. 8 euróért annyit eszel amennyit akarsz, és abból amiből akarsz. Volt vagy 5féle kaja, saláta mellé, 4-féle üditővel. Mondjuk nekem annyira nem feküdt a kínai, de azért jól bezabáltam belőle ha már ennyit kifizettem érte. Utána elmentem a kontaktlencsémért és fizettem 85 eurót O,o. Ez kb 2szerese az otthoni árnak. Délután Dave tartott egy kiselőadást az European Virtual Mobility-ről, mindenki kapott egy felhasználónevet és jelszót, és megkért minket hogy nézzük meg a saját országunk adatlapját és írjunk neki ha valami gáz van vele. Utána meg mutatott egy videót youtube-on amit a BBC forgatott vele, sajna a hang is elég gáz volt, meg elég gyorsan és "angolosan" beszéltek így sokat nem értettem belőle, lényeg hogy valami katonai dologról volt szó.

kedd: Reggel alig bírtunk felkelni fél 8kor, bementünk és kiderült h megint elmaradt az a tetves Engineering Basic Skills... Elég lazára veszik a tanárok, úgy látszik nem baszogatják őket ha kihagynak pár órát...:D Mondjuk őszintén ez az óra nem is zavar hogy elmaradt mert úgysem csinálunk szinte semmit... Functions-ből is kb a középiskolás anyagot vesszük, habár még mindig tudnak újat mutatni...
Nem emlékszem hogy írtam-e már, ha igen akkor most még1szer leírom: 2 francia csávó meg a spanyol csajszi elmentek egy 4 napos túrára az isten háta mögé. Állítólag a franciák többször voltak már túrázni, szóval tudják (elvileg) hogy mit csinálnak. Nagyon szép helyeken jártak, 4 nap alatt 80 km-t tettek meg gyalog. Találkoztak rénszarvassal is. Tanárok mondták hogy nem normálisak, még a Finnek se indulnak csak így el egy túrára, mivel farkasok meg medvék is vannak, és mostanában 0 fok alatt van éjszaka a hőmérséklet. Állítólag itt a környéken is vannak farkasok, de ezt nem tudom megerősíteni:D Kár hogy éppen "beteg" voltam és nem tudtam menni, szívesen mentem volna velük :( Meg hát ugye kb 200 eurót csak felszerelésre kellett volna költenem...

szerda: Ma volt valami Hobby Day, ez olyasmi lehet mint újvárosban a SportNapok. Bemutattak csomó szabadidős programot, ki is lehetett próbálni őket, csak éppen a pultokra csak finnül volt kiírva minden, így inkább hagytam az egészet:D
Elég durva hogy már napok óta esik az eső és nem látni a napot már 1 ideje..

csütörtök: Suli kajáldájában kajáltunk (mint minden nap) és megint valami bizarr kaját lehetett választani: tonhalas kapros tészta... Namármost én utálom a halat is meg a kaprot is a főzelékekben, de gondoltam egyszer élünk, a másik féle kaját már úgyis ettem előtte...:D Annyira végülis nem volt rossz, inkább furcsa.
Elmentem dél után Dimitrivel, az egyik franciával hajat vágatni, Dimitrinek 18 euróba került, mert néha hozzányúlt ollóval is a csaj, én megúsztam 8 euróval, az enyémet géppel vágta...
Estefelé elmentünk pizzát enni Danival, 6 euróért egy kb 35 centis pizzát hoztak ki, előtte meg annyi salátát ehettünk amennyit akartunk, ez is benne volt az árban. Persze rénszarvasos kebabos szalámis aura sajtos pizzát ettünk (Finfan receptje:D) Utána láttunk egy hihetetlenül szép naplementét a towerből, de sajna nem vittem magammal fényképezőt :(

péntek: Leesett az első hó. Ez már meg is maradt, kb 1-2 cm volt. (előtte is esett ilyen havas jeges valami, de nem nagyon maradt meg)
Este kocsival átmentünk Ouluba, persze odafelé esett az eső/hó, nyári gumi volt a kocsin... Odaértünk és mikor kiszálltam kocsiból azt hittem összefagyok...:D A többiek már ott voltak éppen pizzát ettek, mi megvártuk amíg végeznek, de hihetetlenül hideg volt (akkor éjszaka -4 fok volt) fújt a szél, úgyhogy minden bajom volt.
Clubba valamilyen számomra (és még pár ember számára) érthetetlen módon kb 10 percenként 5 embert engedtek be, szerencsére 1 órás sorbanállás és fagyoskodás után sikerült bejutni (később érkezőknek legalább 2 órájába telt). Egész jó kis klubb volt sok ülőhellyel, tánctérrel mindennel ellátva. Sajna azt kell hogy mondjam életem egyik legrosszabb bulija volt.... Szinte csak Finn zenéket játszottak, és aztán jöttek a finn előadók élőben... lightos rockkal kedtek, utána pop-pal folytatták, majd végül jött az egyik legkedveltebb finn rapper, amire az összes finn ujjongott én meg azt sem tudtam melyik fülemet húzzam a ratyi zene miatt, meg hogy kifizettem 1 csomó pénzt h eljöttem ebbe a szar buliba... Hála istennek az utolsó másfél órában jó zenéket játszottak, miután eltakarodtak a finn előadók, úgyhogy végül egész jól éreztük a végére magunkat.

Sajna a finnek elég korán fekszenek le (?), fél négykor bezárt a klub, utána vacogva átmentünk egy pizzériába, az persze hogy 5kor bezárt miért is ne... Végül egy közeli vonatállomáson csöveztünk fél 11-ig, akkor indult a buszunk. Gondoltam h végre egyszer megnézhetem Oulut világosban hazafelé a buszból, erre mikor elindultunk pár percre rá be is aludtam...

Szombat: Alvás

Vasárnap: Alvás

Hétfő: A hihetetlenül szép finn idő ellenére elhatároztam hogy nem halok estére éhen, így elmentünk a boltba, persze sz@rrá áztunk. Muszáj volt menni mivel már kb 1 hete minden nap szinte folyamatosan esik az eső... Viszont estefelé elmentünk towerbe amíg nem esett az eső és csináltam pár szép képet a naplementéről :P Két képet a francia sráctól kértem el, azokat nem tudom melyik nap csinálta :) Természetesen az összes kép Raaheben készült :)

+valamelyik nap idejött az apartmanunk elé 2 felnőtt és 2 kisebb fácán, kb 2 méterre vizslattak minket, gyorsan nyomtam pár fotót róluk :P

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szedy.blog.hu/api/trackback/id/tr851417072

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása