2009.08.27. 18:59| Szerző: szedy

Ma voltam először vásárolni, a bolt baszott messze van... Kb mindenki biciklivel jár, mivel a campus a város szélén van, egy félszigeten. Így nem is csoda hogy 10szer annyi biciklist látok mint Magyarországon.

Majdnem beszívtam, mert vásárlásnál nem tudom elolvasni a finn írást és először vettem vagy fél kiló folyékony sajtot, aztán a bolgár srác mondta hogy az nem vaj hanem sajt:D. Összehasonlításképpen leírom mennyibe kerül 350 gramm kenyér: 0.74 euro. Viszont nagyon puha(szerintem 1 hétig simán friss marad), csak csomagolt verzóban kapható minden. Vettem holnapra Ham&Eggs-hez tojást, érdekes hogy full fehér az egész:D Kíváncsi leszek milyen lesz az íze.

Hihetetlen hogy a boltokban még mindig megy a klíma, kb 15 fok van kint, és az emberek rövidujjúban meg rövidnadrágban járnak... Hazafelé megint a tengerparton jöttem, viszont most még világosban. Hihetetlen szép, tipikus nyugati part menti faházak, gyönyörű szigetek pár 10 méterre a parttól. Állítólag beszokott fagyni a tenger, és télen át lehet menni a szigetekre, ezért sok embernek van "téli nyaralója" a szigeteken, ahova egyszerűen átsétálnak. Elég sok téli sportjuk van, remélem majd ki tudok próbálni majd pár extrémebbet is. Képek később.

Jah... majdnem elfelejtettem említeni az Raahei hagyományokat. Hasonlóan van beavatás mint nálunk, annyi program van hogy alig tudunk aludni....:D Ma vetélkedő volt, végre találkoztunk az elsős Finn menedzserekkel (tipikus Finn szőke csajok, 10es skálán 12-esek:D). Sajna szaunázást kihagytam mert majd meghaltam éhen, a bolt meg messze volt, ráadásul mindjárt elalszok:D. Szaunának külön épülete van, akkora mint otthon 1 nagyobb lakás.

Hagyományokról még annyit, hogy nekik is van "hivatalos" formal ruhájuk. Képzeljetek el egy vékony vászon overállt, ami tele van tűzdelve címerekkel, foltokkal, stb. Majd teszek fel képet. Azt már megtudtam hogy a fekete az Engineering, a piros a Business & Managent szak színe, az elsősök megvehetik ha akarják, nem kell érte tenni semmit. Nekik nem szakestjük van, hanem vetélkedőket rendeznek. Hogy ez miből áll azt még nem tudom. Lesz viszont egy össznépi nagy bulizás ez majd szeptember 7én lesz, ami szintén hagyomány, Ouluban az anyaiskola tartja, az összes egyetem részt vesz benne. It's gonna be fun ;)

Most viszont lépek mert mindjárt beájulok az ágyba olyan álmos vagyok :D

 

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szedy.blog.hu/api/trackback/id/tr261342512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása