2009.11.05. 21:59| Szerző: szedy

Üdv újra itt! :)

Először is szeretnék Boldog Névnapot kívánni anyának és a 2 mamának és papának így nagyon utólag is!

Újabb heten vagyunk túl, már nincs sok hátra és megyek, de addig lesz még 1-2 emlékezetes dolog itt Finnországban abban biztos vagyok :P
Habár nem vagyok babonás, de így utólag péntek 13 nem hozott sok jót számomra. Reggel elaludtunk az első és egyetlen óráról mert nem csörgött telefonom, szobatársam meg elfelejtette beállítani ébresztőt... Aztán délután elmentünk vásárolni, és eldöntöttem h veszek 1 korit, mivel műjégpálya már nyitva van. Sikeresen ki is választottam a korit, egy Nike fűzősre esett választás 40 euróért szinte ingyen volt :) Persze még meg is kellett éleztetni, az még +6 euró. Aztán átmentünk Kimihez hogy elhozzuk tőle a hokis cuccokat, erre dombon felfelé sikerült valahogy elhagynom a váltó egyik fogaskerekét... Persze már tök sötét volt, de végül sikerült megtalálni legalább a fogaskereket, meg az egyik speciális alátétet, a másikat érdekes módon kb 1 hétre rá sikerült megtalálnom miután elolvadt a hó és az elejtett kesztyűmet kerestem:DDD Persze a biciklimet ezután hazáig max rollerként tudtam használni...

De azért a hokit nem hagytuk ki, meglátszik hogy utoljára 10 éve volt kori a lábamon, akkor egész jól ment, igaz h az életlen volt és simán meg tudtam vele állni. Ez viszont mivel pengeéles volt kicsit nehézkesen megy a megállás, nem tudok még vele farolni:D De így a nem tudom hányadik alkalomnál már egészen jól ment, már hokiütővel is tudok közlekedni és ütni is tudok már valamilyen szinten:D Nem baj van még majd' 1 hónapom megtanulni :) Hazafelé beugrottunk pizzázni, hogy a hokin kívül legalább valami jó is történjen azon a napon :D

Szombaton szokásosan elmentünk bulizni, és akkor döbbentem rá hogy mennyire nem igaz az a sztereotípia a finnekre, miszerint visszahúzódóak és gátlásosak. Már nem egyszer volt hogy odajöttek hozzám és kérdezték honnan jöttem stb. Csajok sem szégyenlősek, simán odajönnek ;)

Szerdán elmentünk biciklit megcsináltatni, mivel se alkatrészem nem volt hozzá, se szerszámom hogy megcsináljam. Előző nap azt mondták hogy 25 euró lesz (15 euro egy tetves fémdarab amire a váltót kell rácsavarozni +10 euró munkadíj, [végülis az volt a baja h a váltó kiszakadt a menetből]), de amikor odaértem a fószer csak 20 eurót ütött be a gépbe, úgyhogy "olcsón" megúsztam :). Eddig az 50 eurós bicikli 85 eurómba került...:D DE nem csak én vagyok így, a White Houseból (ahol lakunk, campus területén 10-en) 1 ember kivételével mindenkinek volt valami baja a biciklikkel...

Na mind1... aztán amikor elhoztuk biciklit Danival a szobatársammal elmentünk megnézni mikor van másnap nyitva a jégpálya. Hazafelémenet dícsérte hogy neki hál isten eddig nem volt baja a biciklijével, erre el akar indulni és letört a pedálja :DDDDD Jó hát nem vicces mert azt mondták neki h 40(!!!!) euróba kerülne a pedál (a biciklit ugyanennyiért vette).
Másik a ***** mosógép.... Erősebb fokozaton akartam mosni mint eddig, elindítottam, erre mondja a spanyol srác amikor megyek vissza hogy 1 órája csak a vizet szívja a mosógép... Aztán próbálkoztunk mindenfélével, végül kiderül h már csak 1 fokozaton műkődik a finn csodamosógép, persze azt is csak miután kihúztam az áramból tudtam elindítani...:D

Csütörtökön este 9kor lementünk hokizni, aztán úgy elvoltunk hogy éjfélre értünk haza:D Bár 11kor zárt a pálya, de szerintem még vagy negyed órát hokiztunk a félhomályban xD

Pénteken hivatalosak voltunk MoreVM.org vacsira, amit egyrészt a suli szervezett (Tiina a koordinátorunk volt az egyik főszervező, és néhány ételt is ő csinált -> otthon ilyet mikor csinálna bárki is a suliból???) A főétel rénszarvas volt krumplipürével és cranberries-sel (valami savanyú erdei bogyó). Suliban már ettem a cranberriesből és borzalmasan savanyú volt, nem is bírtam megenni, és aki ismer az tudja hogy édesszájú vagyok:D. Direkt megkérdeztem hogy ez most édes vagy olyan mint amilyen a suliban szokott lenni? Aztán mondták hogy ez félig édes félig savanyú. Szerintem ugyanolyan volt, nem is tudtam megenni...:D

A desszertet Tiina csinálta, természetesen ezek is finn eredetűek. Az első egy grillezett sajt volt, "sajkenyér" a szó szerinti fordítása. Tehén és rénszarvastej keveréke, amit egy fatálon összepréselnek félkeményre (pontosan nem tudom hogyan), majd addig grillezik amíg a külseje meg nem barnul picit. A finn neve: leipäjuusto. Ezt valamilyen ízesített tejbe tartják felszolgálásik és -nem röhög- mocsári hamvas szeder dzsemmel (cloudberry) leöntve tálalják. Nekem nagyon bejött, a sajt is de főleg a lekvár :) Együtt a kettő szerintem nagyon finom volt.
A másik desszert elég érdekes volt... Állítólag abból készítik mint a sört (malátából?). Pontosaban az egész abból állt, krémes állaga volt, le volt cukrozva és le volt öntve tejjel. Kinézetre is elég bizar, ízre meg egyenes sokkoló volt:D Elég sok cukrot kellett volna rátenni hogy szeressem:D

Vacsora után Tiina egy kis szójátékkal próbálta a hangulatot tovább emelni. Finn szavakat írt fel amiknek (elvileg) már kéne tudnunk a jelentését, persze segítséget is kaptunk. Ha kitaláltuk akkor vagy az volt a bűntetés, vagy éppen a nyeremény hogy kaptunk 1 feles piát, ha nem találtuk ki akkor meg az:D Az italról annyit hogy állítólag útburkolásnál használják az alapanyagát, én a kátrányra gondoltam. A füst szaga volt, és nem volt erős. A másik ital amit kínáltak egy salmiakki-s pia volt. Ez sem erős, viszont annál rosszabb az íze:D Talán már írtam róla, a finneknek a salmiakki a mániájuk, nem lehet olyan előre csomagolt cukrot kapni amiben nincs ez az íz.. Leginkább a medvetalphoz hasonlít. Én persze utálom az "ízét":D Miután végeztünk vacsorával mondták hogy vigyünk minden ételt haza, én gyorsan el is hoztam a sajtot meg a lekvárt:D

Az este ott volt a MoreVM 2 finnországi menedzsere is amúgy, és Dave mondta hogy februárban jelentkezhetünk erre a kurzusra amit már előző cikkemben említettem.

 

Miután végeztünk vacsorával, jött 1 spontán ötlet hogy lemenjünk billiárdozni. Érdekes módon nem tudtam fizetni a kártyámmal, pedig év elején már 1szer fizettem azon a helyen. Dani szerint azt hiszik hogy hitelkártya és azt nem szeretik, így inkább visszaadják... Lényeg hogy megoldottuk és billiárdoztunk. Furcsa volt h itt körönként kellett fizetni (1,5 euró/kör), mivel otthon ahol eddig voltam mindig óránként vagy félóránként kellett fizetni.  Elég lehúzós dehát ez van..Amúgy volt egy elég ittas emberke aki fizetett pár kört hogy játszunk ellene:D Hazafelé elkapott a mostanság finn időre oly jellemző eső, úgyhogy szerencse h bőrkabátban mentem így nem áztam szét annyira...:)

Szombaton megint elmentün hokizni erre mikor kezd el esni megint az eső? Amikor odaértünk...:D Nem baj legalább kevesebben voltak, nem aláztak le a 10 évesek a pályán:D

 

Malátás süti

+érdekesség: 10 órakor amikor egyik nap felkeltem még majdnem tök sötét volt, és délután 3kor már igencsak sötét van, alig van valami fény:D Egyik finn azt mondta hogy december végefelé lesz ez jobb is... akkor 2-3 órát látok majd valami fényt amúgy tök sötétség:D

 

+Egyik kínai csajszi elvesztette a telefonját, valaki megtalálta leadta a rendőrségen, és ő meg visszakapta:) A másik megy egy nepáli srác volt aki a pénztárcáját hagyta el, amit a rendőrségen ő is visszakapott. Kérdem: Otthon mikor lesz ilyen mentalitás?

 |   | Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szedy.blog.hu/api/trackback/id/tr101503666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása